Skip to main content
Tablet z wynikiem testu wiedzy

Aktywność fizyczna – czy znasz benefity dla organizmu?

Pytanie

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Gratulacje

Uzyskałeś 2 / 8 punktów

Istnieją badania, które wykazały, że dorośli, którzy oglądają więcej niż 4 godziny telewizji dziennie mają o 80% większe ryzyko śmierci z powodu chorób układu krążenia. Bycie bardziej aktywnym może pomóc obniżyć ciśnienie krwi, a także zwiększyć poziom dobrego cholesterolu.

Zacznij już dziś i sprawdź jaki zestaw ćwiczeń przygotowaliśmy dla Ciebie!

Widok serca człowieka

Przed każdym treningiem należy przeprowadzić rozgrzewkę

  • Prawda
  • Fałsz

W odniesieniu do zachowania dobrego stanu zdrowia układu krążenia zaleca się minimum 30 minut umiarkowanej aktywności fizycznej co najmniej 5 dni w tygodniu

  • Prawda
  • Fałsz

Jeśli w ciągu dnia nie masz 30 minut, które możesz poświęcić na aktywność fizyczną, to możesz odbyć trzy sesje ćwiczeń trwające co najmniej 10 minut.

  • Prawda
  • Fałsz

Aby obniżyć ciśnienie krwi i cholesterol, zaleca się średnio 40 minut aktywności o umiarkowanej intensywności 3 lub 4 razy w tygodniu

  • Prawda
  • Fałsz

Umiarkowana i regularna aktywność fizyczna to element terapii choroby sercowo-naczyniowej

  • Prawda
  • Fałsz

Najlepszym miejscem aby zmierzyć puls jest: nadgarstek, szyja, grzbiet stopy

  • Prawda
  • Fałsz

Jeśli siedzisz, jesteś spokojny, zrelaksowany i nie jesteś chory, tętno zazwyczaj wynosi od 60 do 100 uderzeń na minutę

  • Prawda
  • Fałsz

Osoby, które nie są aktywne fizycznie, są bardziej narażone na problemy zdrowotne, takie jak zawał serca i udar mózgu.

  • Prawda
  • Fałsz

Aktywność fizyczna nie tylko pomaga kontrolować wysokie ciśnienie krwi ale także pomaga kontrolować wagę, wzmacniać serce i obniżać stres.

  • Prawda
  • Fałsz

Warto aby podczas aktywności fizycznej kontrolować częstość uderzeń serca. Maksymalna częstość uderzeń serca wynosi około 220 minus Twój wiek.

  • Prawda
  • Fałsz