Skip to main content
Mężczyzna z kobietą na spacerze

Rodzaj ćwiczenia: Przysiad za krzesłem

Wyposażenie: Krzesło

Cel: wzmocnienie mięśni ud i nóg

Stań w lekkim rozkroku za krzesłem. Złap się oparcia krzesła i zrób przysiad wypychając biodra do tyłu. W trakcie ćwiczenia pamiętaj, aby mięśnie brzucha były cały czas napięte, a kolana znajdowały się na szerokości bioder.

Mężczyzna wykonujący pierwszy punkt ćwiczenia przysiad za krzesłem

W czasie przysiadu wypychamy biodra do tyłu, przechylając delikatnie tułów do ud. Podczas zejścia w dół wykonujemy wdech, podczas wznoszenia się w górę – wydech.

Mężczyzna wykonujący drugi punkt ćwiczenia przysiad za krzesłem

Krzesło powinno być na tyle wysokie, aby podczas przysiadu kąt pomiędzy udem a łydką wynosił 90 stopni.

Mężczyzna wykonujący trzeci punkt ćwiczenia przysiad za krzesłem

Wykonuj to ćwiczenie w 4 seriach po 15 powtórzeń. Pamiętaj o przerwach między seriami od 1,5 do 2 minut. Jest to czas w którym może ustabilizować oddech, napić się wody.

To również może Cię zainteresować

Miażdżyca

Miażdżyca

Miażdżyca: Czym jest, jakie są jej przyczyny i skutki? Czy można jej zapobiec?Miażdżyca (arteroskleroza) jest chorobą, której powikłania (takie, jak choroba wieńcowa, udar mózgu)

CZYTAJ WIĘCEJ

Czym jest zdrowy tryb życia

Czym jest zdrowy tryb życia

Czym jest zdrowy tryb życia i jaki ma wpływ na układ krążenia?Profilaktyka chorób układu krążenia ma niebagatelne znaczenie dla rozwoju wielu chorób oraz ich następstw. Zdrowy tryb

CZYTAJ WIĘCEJ

Udar mózgu

Udar mózgu

Udar mózgu: objawy, przyczyny, leczenie, skutki. Czy można mu zapobiegać?Udar mózgu to trzecia co do częstości przyczyna zgonów po 40. roku życia, a także najczęstsza przyczyna powstawania

CZYTAJ WIĘCEJ