Skip to main content
Mężczyzna z kobietą na spacerze

Rodzaj ćwiczenia: Pompki męskie

Wyposażenie: brak

Cel: wzmocnienie mięśni ramion i mięśni klatki piersiowej.

Ręce oprzyj pod sobą na poziomie klatki piersiowej i rozstaw je na szerokość barków. Ciało utrzymuj w jednej, prostej linii. W tym celu musisz odpowiednio mocno napiąć mięśnie brzucha, pleców, pośladków i nóg

Mężczyzna wykonujący pierwszy punkt ćwiczenia pompki męskie

Uginaj łokcie na tyle głęboko, by mostek niemalże dotykał podłoża. Utrzymuj łokcie blisko tułowia Kontroluj oddech. Idąc w dół, wykonuj wdech. Idąc w górę, wykonuj wydech.

Mężczyzna wykonujący drugi punkt ćwiczenia pompki męskie

Ćwicz powoli – wolno schodź do pozycji końcowej, zatrzymaj się w niej na chwilę i równie wolno wróć do pozycji wyjściowej. Aby kontrolować czy podczas wykonywania pompki schodzisz odpowiednio nisko, połóż pod klatką piersiową piłkę do tenisa lub inny przedmiot wielkości pięści.

Mężczyzna wykonujący trzeci punkt ćwiczenia pompki męskie

Wykonuj to ćwiczenie w 4 seriach po 15 powtórzeń. Pamiętaj o przerwach między seriami od 1,5 do 2 minut. Jest to czas w którym może ustabilizować oddech, napić się wody.

To również może Cię zainteresować

Miażdżyca

Miażdżyca

Miażdżyca: Czym jest, jakie są jej przyczyny i skutki? Czy można jej zapobiec?Miażdżyca (arteroskleroza) jest chorobą, której powikłania (takie, jak choroba wieńcowa, udar mózgu)

CZYTAJ WIĘCEJ

Czym jest zdrowy tryb życia

Czym jest zdrowy tryb życia

Czym jest zdrowy tryb życia i jaki ma wpływ na układ krążenia?Profilaktyka chorób układu krążenia ma niebagatelne znaczenie dla rozwoju wielu chorób oraz ich następstw. Zdrowy tryb

CZYTAJ WIĘCEJ

Udar mózgu

Udar mózgu

Udar mózgu: objawy, przyczyny, leczenie, skutki. Czy można mu zapobiegać?Udar mózgu to trzecia co do częstości przyczyna zgonów po 40. roku życia, a także najczęstsza przyczyna powstawania

CZYTAJ WIĘCEJ